Техніка безпеки



Правила пожежної безпеки вдома
Профілактика харчових отруєнь та кишкових інфекцій – МОЗ
Розберіть ситуації та надішлить свої думки  мені на ел. пошту: olga.khodakovskaya.76@gmail.com
Ситуація 1. На початку літа сім’я купила ранні кавуни ти дині. Через годину після вживання першого кавуна усі відчули симптоми сильного отруєння. 
Ситуація 2. Дівчинка повечеряла йогуртом. Через годину її знудило. Виявилось, що термін зберігання йогурту закінчився. 
Ситуація 3. На пікніку в спекотний літній день друзі їли бутерброди з вареною ковбасою та бужениною, пили газовану воду. Після повернення додому в одного з хлопців розболілись голова й живіт, його почало нудити.
Пам'ятка населенню при укусах отруйних плазунів, бджіл та ос           
Заходи безпеки в літній період

Надзвичайні ситуації в історії людства
Мета уроку: закріпити знання учнів про надзвичайні ситуації , розглянути  різновиди небезпек та небезпечні події в історії людства, які впливали на хід історії; вчити дітей аналізувати ситуацію та робити висновки; розвивати вміння учнів моделювати виконання загальних правил безпечної поведінки при НС. За допомогою методу інтелект-карт (mind maps) розвивати  креативність школярів;  формувати комунікативну компетентність в процесі групової діяльності;  формувати загально навчальні вміння, пов'язані зі сприйняттям, переробкою та обміном інформацією;  покращувати всі види пам'яті учнів (короткочасну, довготривалу, образну, зорову і т. д.); прискорювати процес навчання;  формувати організаційні уміння.
Хто ясно думає, той ясно і говорить. Н. Буало
Очікувані результати: учні повинні визначати різновиди  НС; розуміти, що буд-яка ситуація може впливати на хід історії, пояснювати загальні правила поведінки при  НС; учні повинні характеризувати засоби особистого захисту від уражаючих чинників НС,вміти працювати командою та організовувати свою роботу.
Обладнання: mind-maps, малюнки, магнітна дошка, мультимедійна система, комп`ютер, магніти, стікери, клубок.
Базові поняття: Надзвичайна ситуація, надзвичайна ситуація техногенного характеру, надзвичайна ситуація природного характеру
Тип уроку: узагальнення знань
     Хід уроку.
I.Організаційний етап. Слайд № 1
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
II.Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Обговорення проблемної ситуації:  (діти отримують текст джерела та аналізують його)
Питання до ситуації:
1.Як можна назвати таку ситуацію? (надзвичайна)
2.Чому вона виникла? (Слайд № 2, історична довідка та пояснення про систему водообміну К-Д)
Вчитель:  Слайд № 3 Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про надзвичайні ситуації, які відбулись в історії людства. Ви вже знаєте що таке надзвичайні ситуації. Проте гадаймо ще раз: Слайд № 4 НС- це ситуація на певній території, яка склалась внаслідок аварії, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного чи іншого лиха. Ознаками НС є людські жертви, значні матеріальні втрати та порушення умов життєдіяльності людей.
Вчитель: Ми з вами розглянемо два види  НС  та згадаємо, як вони впливали  на  історію людства.  Це НС техногенного характеру та  НС природного характеру. (Виділяють ще НС воєнного, соціального та екологічного характеру але всі вони пов`язані між собою і дуже часто буває так що одна НС стає причиною іншої НС ). Ви отримали заздалегідь завдання і працювали в групах тож сьогодні ви можете презентувати свої проекти.
Очікування: на плакаті знак небезпеки, діти пишуть на стікерах жовтого кольору що  вони очікують почути та приклеюють на знак (в кінці уроку ми повертаємось до цього плакату).








 1група
Надя Лідер: Наша група вивчила  НС техногенного характеру та склала таку інтелект карту, на якій добре видно які події належать до цього виду. По ходу розповіді ми будемо звертати вашу увагу на те, як ці ситуації впливали на хід історії. І так:
1.Транспортні аварії (катастрофи) товарних і пасажирських потягів, річкових і морських вантажних судів,літаків, на магістральних трубопроводах. Останнім часом у новинах ми, на жаль, дуже часто чуємо про такі випадки, не зважаючи на те, що в наш час новітніх технологій транспортом все більше керує комп’ютер. Слайд № 5
2.Пожежі, вибухи, загроза вибухів. Історія розповідає нам про випадки, коли люди  для досягнення своєї мети використовували  саме ці надзвичайні ситуації. Слайд № 6
Даша Доповідач 1: Четверта помста княгині Ольги
У 946 році Ольга вийшла з військом у похід на древлян. Проти киян виступило велике військо древлянське. Військо київське обложило головний город деревлян Іскоростень, мешканці якого вбили Ігоря. Ця облога тривала цілий рік, але військо не могло здобути міста.
 Запитали деревляни: «Що ж ти бажаєш узяти в нас?» Вона відповіла на це так: « Мені ж треба з вас небагато: дайте мені од кожного двору по троє голубів і по троє горобців». Деревляни погодились. Поназбирали з кожного двору по три голуби і горобці та з поклоном послали княгині. Те, що вона зажадала такої необтяжливої данини, не дало в них підозри. Адже ж бо спрадавна повелося у східних слов'ян віддавати на жертву богам саме птахів. На те, гадали, й потрібна княгині така данина. Тим часом Ольга пороздавала своїм воїнам голубів та горобців і наказала прив'язати до кожного гілочку, а як смеркне — гілочку підпалити й пустити птаство на волю. Так і зробили. Голуби полетіли до своїх голубників, горобці — під стріхи. І спалахнув Іскоростень з усіх боків одночасно. І не було жодного двора, де б не горіло, і не можна було погасити, бо палало з усіх боків. Ось так літописець Нестор у «Повісті минулих літ» розповів про початок князювання Ольги та її помсту древлянам.)
Ізбенко Доповідач 2: Іноді вибухи лунають навіть не на війні. Слайд № 7
Вибухи на складах боєприпасів в Україні.
 Великі пожежі з 2003 року виникали на семи військових складах.
 2003 рік. Артемівськ (Бахмут)
2004-й, 2005-й, 2006-й і 2007 років. Новобогдановка
2008 рік. Лозова
2015 рік. Сватово
2017 рік. Балаклея
2017 рік. Калинівка
2018 рік. Ічня
В результаті вибухів постраждали люди, зруйновані  будинки, школи, лікарні, нанесений матеріальній збиток.
Надя Лідер: Наступні Надзвичайні ситуації техногенного характеру це:
3.Аварії з викидом або загрозою викидів біологічно небезпечних, хімічно небезпечних і радіоактивних речовин, тощо. Слайд № 8
Денисова Доповідач 3: Найнебезпечнішими за наслідками є аварії на АЕС з викидом в атмосферу радіоактивних речовин, внаслідок яких має місце довгострокове радіоактивне забруднення місцевості на величезних площах. Слайд № 9
 На підприємствах атомної енергетики відбулися такі значні аварії:
* 1957 рік - аварія в Уїндскейлі (Північна Англія) на заводі по виробництву-плутонію (зона радіоактивного забруднення становила 500 кв. км);
* 1957 рік - вибух сховища радіоактивних відходів біля Челябінська, СРСР (радіаційне забруднення переважно стронцієм-90 території, на якій мешкало 0,5 млн. осіб);
Сухолітко * 1961 рік - аварія на АЕС в Айдахо-Фолсі, США (в реакторі стався вибух);
* 1979 рік - аварія на АЕС «Тримайл-Айленд» у Гарисберзі, США (сталося зараження великих територій короткоживучими радіонуклідами, що призвело до необхідності евакуювати населення з прилеглої зони).
 Найбільшою за масштабами забруднення навколишнього середовища є аварія, яка сталася2 6 квітня 1986 р. на Чорнобильській АЕС. Внаслідок грубих порушень правил експлуатації та помилкових дій 1986 рік став для людства роком вступу в епоху ядерної біди. Історія людства ще не знала такої аварії, яка була б настільки згубною за своїми наслідками для довкілля, здоров'я та життя людей. Радіаційне забруднення величезних територій та водоймищ, міст та сіл, вплив радіонуклідів на мільйони людей, які довгий час проживають на забруднених територіях, дозволяє назвати масштаби Чорнобильської катастрофи глобальними, а ситуацію надзвичайною.
Маша Додонова Доповідач 4: Хіросіми і Нагасакі Слайд № 10
Я́дерне бомбардува́ння Хіросі́ми і Наґаса́кі — ядерні атаки на японські міста Хіросіма і Нагасакі, здійснені збройними силами США за президентства Гаррі Трумена наприкінці Другої світової війни. 6 серпня 1945 року атомна бомба «Малюк» була скинута на Хіросіму, а 9 серпня 1945 року бомба «Товстун» — на Нагасакі. Це були єдині випадки використання ядерної зброї.
Від вибухів миттєво загинуло 70 000 мешканців Хіросіми та 60 000 мешканців Нагасакі. З серпня по грудень 1945 року загальна кількість тих, які померли від ран і хвороб, спричинених радіацією, склала близько півмільйона осіб у обох містах.
Після бомбардувань, 2 вересня 1945 року, на борту лінкора «Міссурі» було піднято прапори США, Британії, СРСР і Китаю, і о 9:00 за місцевим часом Японія підписала акт про капітуляцію. Досвід Хіросіми і Нагасакі змусив японські правлячі кола прийняти Три антиядерні принципи, що проголошували Японію вільною від ядерної зброї.
Єгор Кваснін Доповідач 5: Слайд № 11
Одним з найяскравіших прикладів аварій може служити аварія, яка трапилась на хімічному підприємстві американської транснаціональної корпорації «Юніон Карбайд» в індійському місті Бхопал 1984р. Викид стався раптово, в нічний час. У результаті аварії в атмосферу потрапило декілька десятків тонн газоподібного компонента - метилізоционату. Ця сполука - дуже сильна отрута, яка викликає ураження очей, органів дихання, мозку та інших життєво важливих органів людини. Загинуло більше 2,5 тисяч осіб, 500 тисяч осіб отруїлося, з них у 70 тисяч отруєння зумовили багаторічні захворювання. Збитки від цієї техногенної катастрофи оцінюються в 3 мільярди доларів США.
Данил Ізбенко Доповідач 6:  Слайд № 12 22 квітня 1915р. під час атаки поблизу бельгійського міста Іпр німецька армія вперше в історії застосувала хімічну  зброю, використавши задушливий газ хлор. Було отруєно15тисяч британських і французьких солдатів, із яких третина померли. Усього за роки Першої світової війни від хімічної зброї загинуло близько 1млн солдатів.
Даша Саєнко Доповідач:  № 5. Слайд № 13 Аварії на електростанціях у сучасному світі дуже тісно пов`язані з атомною енергією, тому тут, як приклад ми б хотіли згадати  11 березня 2011 року  коли відбулась  жахлива  аварія на АЭС Фукусима , у цьому випадку надзвичайна ситуація природного характеру(землетрус) стала причиною ще однієї  надзвичайної ситуації природного характеру (цунамі), яка, в свою чергу,  стала причиною надзвичайної ситуації  техногенного характеру (сама аварія).
Надя Лідер: № 6. Слайд № 14 Аварії в комунальних системах життєзабезпечення: у каналізаційних системах, водопроводах, теплових мережах, очисних спорудах. Сучасне суспільство, нажаль, дуже вразливо до порушення роботи комунальних систем.
Лідер:  Слайд № 15 Останньою небезпечною ситуацією, з якою ми хотіли б вас познайомити є- №7.Прориви гребель (дамб, шлюзів) з утворенням хвиль прориву й катастрофічним затопленням.
Єгор Кваснін Доповідач7:18 серпня 1941 року о 20:15 після отримання інформації про прорив німецьких військ в районі Запоріжжя греблю ДніпроГЕСу було підірвано працівниками НКВС. Унаслідок вибуху 20 тонн толу  в греблі виникла пробоїна завдовжки 135  метрів, через яку ринула вниз багатометрова хвиля, спричиняючи руйнування і загибель людей, які опинились у береговій зоні. В зону повені потрапили як німецькі війська, так і червоноармійці, що здійснювали переправу через Дніпро, а також цивільні мешканці острова Хортиця та прибережної зони.
Маша: Німецьке командування оцінювало свої втрати у живій силі в 1500 осіб. Жертви серед червоноармійців та цивільного населення оцінюються цифрами від 20 тисяч до 120 тисяч осіб (з різних джерел). Деякі дослідники ставлять під сумнів число людських втрат, як не підтверджене документально, та вважають, що підрив греблі був хоч і вимушеним, але обґрунтованим кроком, оскільки боєздатність затоплених військ була низькою і вони потенційно не були здатними зупинити німецький наступ.





















Фізхвилинка Слайд № 16,
Вправа на активізацію «Ми йдемо полювати на лева» (3 хв.)
Усі стають у коло один за одним. Педагог промовляє слова, які супроводжує
певними рухами, а всі учасники повторюють за ним:
– Ми йдемо полювати на лева! (Впевнений хід по колу).
– Не боїмося ми нічого! (Заперечуючи рухи руками).
– Ой, а це що? – Це болото! Чав! Чав! Чав! (Обережний хід,
високо піднімаючи коліна).
– Ой, а це що? – Це море! Буль! Буль! Буль! (Рухи, наче плаває).
– Ой, а це що? – Це поле! Туп! Туп! Туп! (Гучне тупотіння).
– Ой, а це що? – Це дорога навпростець! (Впевнений хід).
– Ой, а це хто? Такий великий? (Показуємо який). Такий
пухнастий? (Показуємо рухами, ніби погладжуючи).
– Ой, то це ж лев! (Показуємо, як злякалися).
– Побігли додому! Через поле! Туп! Туп! Туп!
– Через море! Буль! Буль! Буль!
– Через болото! Чав! Чав! Чав!
– Прибігли додому! Двері закрили! Які ми молодці? (Показуємо
мімікою).
– Які ми хоробрі? (Показуємо мімікою).
– Похвалимо себе! (Погладжуємо себе по голові).
Фізхвилинка для очей
Вчитель: Заспокоїлись, сіли рівненько. Продовжуємо.

Группа 2 Слайд № 17
Кірілл Ромашов Лідер: Наша група підготувала матеріал про  НС природного характеру та їх роль в історії людства та житті окремих людей:
Під №1.Геологічні небезпечні явища: землетруси, виверження вулканів,  пилові бурі, обвали, осипи.
Олександра Славецька   Доповідач 1: Про землетруси  та їх наслідки вже згадували доповідачі першої групи. Ми доповнемо цей список:     
1.Шеньсі, Китай, 23 січня 1556 року
Найжахливіший землетрус в історії людства. Кількість загиблих перевищила 830 тис. чоловік.
Ніяких вимірів в ті часи не проводили, але, аналізуючи свідчення очевидців, вчені оцінюють його, як мінімум, у 8 балів за шкалою Ріхтера. В епіцентрі землетрусу відкрилися тріщини глибиною понад 20 м. Руйнування були зафіксовані в радіусі 500 км від епіцентру.
Така величезна кількість жертв пояснюється високою щільністю населення, а також тією обставиною, що більшість людей жили в легких дерев'яних будівлях і печерах, виритих на схилах пагорбів.
Дарина Громико 2.Тяньшань, Китай, 28 липня 1976 року
Землетрус унікальний за своєю природою. Він складався з двох ідентичних за силою поштовхів (7,8 бала за шкалою Ріхтера). Другий пішов через 16 годин після першого.
У загальній складності в результаті трагедії загинуло 650 тис. осіб. Руйнування були настільки жахливими, що уряд  Китаю навіть погодився прийняти допомогу від заклятих ворогів.
Маша Степанова 3.Індійський океан, 26 грудня 2004 року
227 тис. чоловік загинули в результаті потужного землетрусу в Індійському океані (9,3 бали) за силою еквівалентного 23 тис. ядерних зарядів, подібних до того, що був підірваний в Хіросімі.
Жахливе цунамі, що виникло в результаті землетрусу зачепило 11 азіатських країн. Хвилі досягали 15 м у висоту.
Вероника Дорофєєва 4.Хайюань, Китай, 16 грудня 1920 року
Підземний поштовх силою 7,8 балів за шкалою Ріхтера призвів до загибелі 200 тис. осіб і жахливих руйнувань на площі понад 3,8 тис. кв. км.
У наступні кілька місяців більше 20 тис. людей померли від холоду, позбувшись житла в розпал суворої зими.
Маша Козакова 5.Канто, Японія, 1 вересня 1923 року
Потужний землетрус (7,9 бала) буквально стер з лиця землі Йокогамі і призвів до величезних руйнувань в Токіо.
Загинуло 143 тис. людей, більше 1 млн позбулися даху над головою. Було зруйновано в загальній складності 600 тис. будинків (90% будівель в Йокогамі і 40% в Токіо).
Філатов Доповідач 2: Помпеї на тлі Везувію Слайд № 18
Помпе́ї — давньоримське місто, руїни якого знаходяться в межах сучасної комуни Помпеї в регіоні Кампанія в Італії, неподалік від Неаполя. Помпеї загинули внаслідок виверження вулкана Везувій 24 серпня 79 року або за уточненими даними 24 жовтня 79 р., яке поховало місто під тоннами пилу. На розкопаній частині Помпеїв облаштовано музей просто неба.
Під час виверження Везувію загинуло три міста — Помпеї, Геркуланум та Стабії , а також розташовані поруч вілли. Розкопки виявили ці міста під багатометровою товщею лави такими, якими вони були до лиха: вулиці, будинки з повним облаштуванням та люди й тварини, які не встигли врятуватись.
Попіл від виверження долітав до Єгипту та Сирії. Із 20 000 мешканців Помпеїв  у будівлях та на вулицях загинуло приблизно 2000 осіб. Більшість мешканців залишили місто до виверження.)
Настя Комаричева Доповідач 3:  Слайд № 19 У квітні 1928 року в степових та лісостепових регіонах України вітер підняв з площі 1 млн км² більше 15 млн т чорнозему. Чорноземний пил був перенесений на захід і осів на площі 6 млн км² у Прикарпатті, у Румунії та Польщі. Висота хмар пилу досягла 750 м, потужність чорноземного шару в постраждалих областях Україні зменшилася на 10-15см.
Кірілл Ромашов Лідер:  Слайд № 20 Наступною природною небезпекою є метеорологічні небезпечні явища: бурі(9-11балів), урагани (12-15балів), смерчі, торнадо, шквали, вертикальні вихори, великий град,сильний дощ(злива), сильний туман,сильний снігопад, сильна ожеледь,лютий  мороз, сильна завірюха, заморозки, сильна спека, засуха, суховій
Юля Білоусенко Доповідач 4: Цікава статистика по граду. Недосяжним абсолютним рекордсменом стали градини масою 7 кілограмів, що спостерігалися в квітні 1981 року в провінції Гуандун, Китай. 5 чоловік було убито і зруйновано близько 10500 будівель.
Найважчий град (вагою більше 1 кг, діаметром 20 см) для жителів Бангладеш випав 14 квітня 1986 року. Він став причиною смерті 92 чоловік і десятків слонів.
30 травня 1879 року в шт. Канзас, США, під час проходження смерча випадали градини до 40 см в діаметрі. Під час їх падіння на землю, утворилися лунки, розміром 17 на 20 см.
А в 1894 році у Бовине (США) впала градина, усередині якої знаходилася черепаха, завдовжки 20 см.
Ярік Низовий Доповідач 5:  Найбільші урагани в історії людства.
Один з ураганів забрав життя півмільйона людей, та завдяки йому  утворилася нова держава.
 Данил Ізбенко   Ураган "Бхола" Слайд №21
12 листопада 1970 року на східну частину Пакистану і частину Індії обрушився найсильніший ураган. Незважаючи на те, що за шкалою Саффіра – Сімпсона він був всього третьої категорії, ураган стер з лиця землі кілька населених пунктів і забрав життя близько півмільйона людей. Цікавим є і той факт, що ураган "Бхола" "посприяв" створенню нової держави. Різка критика влади за повільність при ліквідації наслідків циклону привела до того, що на виборах, що відбулися в грудні того ж року, перемогла восточнопакістанська опозиція. Тривале протистояння, що послідувало за цим, вилилося у війну, в результаті чого утворилася держава Бангладеш. (Слайд  карта
 Кірілл  Ромашов Лідер:  Слайд №22 №3.Морські гідрологічні небезпечні явища: тропічні циклони (тайфуни), цунамі, сильні хвилі (5 і більше балів), сильні коливання рівня моря, раннє утворення криги, натиск льоду, інтенсивний дрейф льоду, непрохідний лід, відрив прибережного льоду.
Сніжана Петрякова Доповідач 6: «Тита́нік» — найбільше пасажирське судно світу класу «Олімпік» на час своєї побудови. «Титанік» належав англійській компанії White Star Line. Під час першого рейсу 14 квітня 1912 лайнер зіткнувся з айсбергом в Атлантичному океані та затонув. У цій катастрофі загинуло 1517 осіб.
Під час рейсу було допущено ряд помилок, які якщо можна так сказати запустили ланцюгову реакцію, що привела до трагедії.
Єгор Кваснін 14 квітня 1912 — у неділю в день аварії було отримано декілька повідомлень про лід і айсберги біля узбережжя Північної Америки. Однак не всі телеграми  потрапили на капітанський місток — отримавши останню телеграму радисти почали ремонтувати передавач, не звернувши на телеграму уваги та поклавши її до купи з іншими паперами. Ця найважливіша новина так і не потрапила до уваги команди і Титанік продовжував просуватися вперед на великій швидкості — 22,5 вузлів (41,6 км/год). Хоча команда і мала численні попередження про айсберги та лід, дієвих заходів не було вжито і впевненість у технологічних нововведеннях лайнера давала капітанові і команді надію, що лихо можна буде обминути.
Не були проведені тренування екіпажів рятувальних човнів, яке було передбачено циркуляром компанії White Star Line.
Маша Степанова:  Море було надзвичайно тихим, що також було небезпечним з огляду на те, що без вітру не було хвиль навколо айсбергу, які можна було б побачити здалеку. До того ж, матроси у «воронячому гнізді» — оглядовому майданчику на високій щоглі — не мали біноклів. Матросів, які проглядали таким чином шлях корабля, наймали саме для цієї роботи і в сум'ятті першого рейсу забули забезпечити їх біноклями. Втім, навіть якщо біноклі й були б, побачити айсберг у темряві безмісячної тихої ночі на великій відстані було майже неможливо.
Сніжана Петрякова: О 23:40 одному з матросів в «воронячому гнізді» — Фредеріку Флітові вдалося розгледіти великий айсберг якраз по курсу корабля, і він швидко вдарив у дзвін та подзвонив на капітанський місток.
Вчитель: Хочу звернути вашу увагу на те, як люди різного соціального положення, різної статі поводили себе у надзвичайній стресовій ситуації.
Відео
Кірілл Ромашов Лідер: 4 Слайд № 23.Гідрологічні небезпечні явища: високі рівні води (повені),паводки, затори, низькі рівні води.
Всесві́тній пото́п — легендарна історія знищення першого світу та людства Богом через сорокаденний дощ, розлив рік чи то велику хвилю і затоплення всієї землі водою. Історія потопу відображена в історіях і легендах більшості культур світу. Найдетальніше в західній культурі описана в Біблії (книга Буття), також в індуїських Пуранах і у вавилонському Епосі про Гільгамеша.
Кірілл Ромашов Лідер: № 5. Слайд № 24 Природні пожежі: лісові пожежі,  пожежі  степових  і хлібних масивів, торфяні  пожежі, підземні пожежі горючих копалень.
Анастасія Комаричева  Доповідач: Тактика «випаленої землі» - метод ведення війни, при якому відступаючі війська проводять повне і широкомасштабне знищення всіх життєво важливих для ворога запасів (продовольства, палива і т.п.) і будь-яких об'єктів промислового, сільськогосподарського, цивільного призначення з метою не допустити їх використання наступаючими противником.
VI століття до н. е.
Перший відомий в історії випадок використання цієї тактики - війна скіфів з армією Дарія I, близько 512 року до н.е. Скіфи випалювали степ тому військо персів вимушено було повернути ні з чим, навіть не вступивши у бій.
Вчитель: Згадайте, яке послання отримав Дарій I від скіфів.(на слайді 24)
Кірілл Ромашов Лідер: Слайд №25  Наступна небезпека № 6Інфекційні захворювання людей: поодинокі та групові випадки небезпечних інфекційних захворювань
Найяскравіший випадок -Бубонна чума або Чорна смерть
Найбільш відома пандемія в історії цивілізації. Чума «косила» населення Європи в 14 столітті. Головними ознаками цього страшного захворювання були кровоточиві виразки і висока температура. За підрахунками істориків, Чорна смерть забрала життя від 75 до 200 мільйонів осіб. Європа спорожніла вдвічі. Більше ста років бубонна чума з’являлася в різних місцях, сіючи після себе смерть і руйнування. Останній спалах була зафіксована в 1600-х роках в Лондоні.
Вероніка Дорофєєва Доповідач: Інфекційні захворювання  тварин та ураження сільськогосподарських рослин хворобами й шкідниками.
Навали сарани і в сучасному світі - величезна катастрофа, а в давнину після них вимирали цілі країни. Про сарану багато легенд, що дійшли до нас з глибини століть, кажуть з ненавистю і страхом. У Біблії, в результаті, записані слова Мойсея, звернені до царя єгипетського: «А якщо ти відмовишся відпустити народ Мій, то ось завтра в цей самий час я наведу сарану на твій край». Навала цих невеликих комах вважалося однією з найстрашніших «страт єгипетських», від якої немає порятунку.
Вчитель: Дуже дякуємо за вашу роботу. Надаємо слово 3 групі.















3 група
Сніжана Петрякова Лідер: Слайд№ 26  В даний час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали, тому що ускладнилась техніка, стало більше машин, літаків, ще не всі люди, котрі обслуговують техніку, сумлінно ставляться до своїх обов'язків. Стихійні лиха: землетруси, повені, не проходять без наслідків. Могутні сили стихії руйнують будинки, опори електропередач, спустошують поля, виривають з корінням дерева, затоплюють лани. Стихійні лиха приносять величезну шкоду людям, народному господарству і приводять до загибелі людей.
Вчитель: Як ви вважаєте, що потрібно робити, щоб зменшити цю шкоду, щоб не допустити смерті людей? (Відповіді дітей.)
Сніжана Петрякова: Треба знати, як поводити себе під час небезпечної ситуації бо головне завдання людини – збереження свого життя та життя тих хто поряд. Саме тому ми хочемо нагадати вам правила безпечної поведінки при небезпечних ситуаціях.
При підготовці до уроку ми звернули увагу на те, що в цих правилах є щось спілне. І так:
Славецька Доповідач№1: Правило №1 при хімічній небезпеці – Зберігайте спокій!
Лілер:  Дійсно, для виходу з будь якої ситуації це найголовніше.
Громико Доповідач№ 2:Правило №1 при пожежі – Ні якої паніки!       
Степанова Доповідач№ 3: Правило №1 при радиаційній небезпеці – Заспокойтеся!
Дорофєєва Доповідач №1: Правило №2 Повідомте службу порятунку  за телефоном 101, або самі  уважно слухайте повідомлення .
Казакова Доповідач №2: Попередьте сусідів, надайте допомогу інвалідам, дітям та людям похилого віку.
Громико Доповідач №3: При хімічній  та радіаційній небезпеці: виконайте заходи щодо зменшення проникнення отруйних речовин в квартиру (будинок): щільно закрийте вікна та двері, щілини заклейте.  Захисти себе від отруйних речовин: протигаз, плащ, рукавички, тощо.
Степанова Доповідач№5: Дізнайтеся про час та місце збору мешканців для евакуації.   Зберіть документи, одяг та найбільш необхідні та цінні речі, продукти харчування на декілька днів, питну воду, медикаменти, ліхтарик, приймач на батарейках. Вимкніть все обладнання у будинку.
Дорофєєва Доповідач1 : Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу  конструкцій будинків і споруд, вибухів приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте, де знаходяться засоби пожежогасіння, та вмійте ними користуватися.
Сніжана Петрякова Лідер: І головне: Пам`ятайте! Найцінніше – це ваше життя!!!
Вчитель: Гра «Ніть Аріадни»  Слайд№ 27 Давайте згадаємо міф про Тесея, який подолав Мінотавра у лабіринтах о. Кріт. Але міг загинути так і не вибравшись з плутаних коридорів лабіринту якби не Аріадна та її рятувальний клубок ниток, завдяки якому Тесей  подолав небезпеку і знайшов шлях нагору. Сьогодні на уроці такий клубок це наші знання правил безпеки при надзвичайних ситуаціях. Тож перевіримо ваші знання, до кого потрапляє клубок , той називає одне правило безпечної поведінки .











Рефлексія.
Вчитель:  Повернемось до нашого знаку небезпеки. Візьміть зелені  стікери, якщо ви отримали знання, на які сподівались, якщо вам  сподобалось працювати на уроці і червоні, якщо не сподобалось та наклейте зверху на свої очікування. 
(Діти виконують завдання)
Вчитель:  У наш час людина здатна полетіти на Місяць, ми багато знаємо про інші планети, але сили природи нашої планети все ще нами не підкорені. У наш час людство залишається залежним від природних явищ та технічних досягнень цивілізації, які досить часто мають катастрофічний характер. Ми впорались з нашим завданням. Погляньте, наш знак вже не говорить про небезпеку. Сподіваюсь, що і в житті ви зможете впоратись з будь-якою ситуацією.
Релакс «Гімн Запорізьких рятувальників»












https://don.kyivcity.gov.ua/files/2018/6/14/zaxodubezpeku_vlitky.pdf
Пам`ятка при укусах змій та комах

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Мы на курсах